گریتینگ های کامپوزیتی

گریتینگ های کامپوزیتی به گریتینگ هایی گفته می شود که در مواد اولیه ساخت خود ترکیبی از رزین و الیاف دارند. وجود الیاف شیشه در این گریتینگ ها به بالا رفتن مقاومت وزنی آنها کمک می کند. مزیت گریتینگ های کامپوزیتی به نسبت گریتینگ های فلزی، مقاومت بیشتر آنها در برابر مواد شیمیایی و خوردگی تحت شرایط جوی و محیطی می باشد. این گریتینگ ها به نسبت مدل های فلزی ( گالوانیزه یا چدن ) از وزن کمتری نیز برخوردارند. وزن کمتر مدل های کامپوزیتی باعث می شود که حمل و نقل آنها آسان تر باشد. همچنین نصب و اجرای این گریتینگ ها نیز ساده تر است. خطر آسیب دیدگی گریتینگ ها پیش از نصب نیز، در مدل های سبک تر ، کمتر است. در ویدئوی زیر آزمایش مقایسه مقاومت وزنی گریتینگ های کامپوزیتی به نسبت گالوانیزه را ملاظه می فرمایید:

در تولیدات شرکت هاراتون آلمان، گریتینگ های پلی آمید تقویت شده ، در رده گریتینگ های کامپوزیتی قرار می گیرند. این مدل ها به همراه کانال پیش ساخته در عرض ۱۶ و ارتفاع متغیر ۷٫۵ ، ۹٫۵ ، ۱۵ و ۲۰ سانتیمتر عرضه می شوند. همچنین گریتینگ کامپوزیتی به همراه کانال پیش ساخته در ابعاد ۲۰*۲۰ سانتیمتر نیز موجود است. گریتینگ های عرضه شده توسط این شرکت در دو کلاس مقاومت وزنی B125 و C250 طبقه بندی می شوند. مدل های B125 می توانند تا دوازده و نیم تن به ازای هر محور خودرو تحمل بار داشته باشند. در کلاس C250 نیز این مقاومت تا ۲۵ تن افزایش می یابد. از اینرو در بخش های پر تردد ساختمان یا کارخانجات مثل ورودی رمپ پارکینگ و یا کف سوله های دارای لیفتراک سنگین نیز از مدل های با گریتینگ کامپوزیتی در کلاس C250 استفاده می شود.

گریتینگ های کامپوزیتی

گریتینگ های کامپوزیتی

گریتینگ های کامپوزیتی بهتر هستند یا مدل های فلزی؟

این مقایسه کاملاً بستگی به نوع کاربری شما دارد. در بیشتر کاربری ها مثل پارکینگ ، کف کارخانجات ، کف آشپزخانه های صنعتی و … گریتینگ های کامپوزیتی به دلیل مقاومت شیمیایی بالا، به نسبت گریتینگ های فلزی عمر مفید بیشتری دارند. اما در موارد خاصی که به عنوان مثال در محیط به طور کامل جوشکاری انجام می شود و … گریتینگ های فلزی مثل گالوانیزه یا چدن مناسب تر هستند. گریتینگ های کامپوزیتی به نسبت گریتینگ های ساخته شده از ورق گالوانیزه از قیمت بالاتری برخوردارند. این امر به دلیل مقاومت شیمیایی و مقاومت وزنی بالاتر آنهاست.

گریتینگ های کامپوزیتی ماسب ترند یا گالوانیزه؟

گریتینگ های کامپوزیتی ماسب ترند یا گالوانیزه؟